קרקע חקלאית להשקעה / למכירה

קרקע חקלאית להשקעה או למכירה

קיבלתם הצעה מפתה במיוחד לקנות קרקע חקלאית להשקעה? חסכתם כסף ואתם רוצים להשקיע אותו בנדל”ן? איך מוצאים קרקע חקלאית למכירה שתהיה הנכונה עבורכם?

בדקו את ההצעה טרם רכישת הקרקע

רגע לפני שתשימו את כספכם על קרן הצבי, פנו למשרדנו לקבלת חוות דעת שמאית שתבחן את הנכס מכל היבטיו!

כשרוכשים קרקע חקלאית למכירה מדובר בהרבה מאוד כסף שעבדתם קשה וחסכתם אותו זמן רב, פנו לשמאי מקרקעין מקצועי על מנת לבצע עסקת מקרקעין בטוחה! בשקיפות מלאה!

כיום ניתן לראות פרסומים רבים של גורמים שונים, בדבר קרקע חקלאית להשקעה ושיווק קרקעות בשטחים פתוחים, לרוב חקלאיים, המוצגים ככאלה שיופשרו למגורים בעתיד.

כדי להתגבר על מצב זה, מועצת שמאי המקרקעין תיקנה את תקן 22. התקן נערך מתוך צורך לסייע בהסדרת המציאות כיום, לפיה במקרים רבים משווקת קרקע מסוג זה לרוכשים פוטנציאלים, מבלי שניתן להם מידע נאות שיהיה בו כדי לאפשר להם לבחון את כדאיות רכישת קרקע חקלאית למכירה ואת הסיכונים הגלומים בה.

מטרת התקן היא לשפר את המידע המוצג לציבור לאפשר גילוי נאות באשר למצב המשפטי והתכנוני של הנכס.

קרקע חקלאית להשקעה
האם כדאי להשקיע בקרקע חקלאית?

על פי התקן, בשומות מקרקעין שתצורפנה בעת שיווק קרקעות חקלאיות להשקעה, תהא חובה על השמאי להעריך תחילה את הערך של הקרקע החקלאית במצבה הנוכחי, ועל פי התכניות המאושרות החלות עליה בלבד, תחת ההנחה כי ההפשרה המובטחת לא תאושר ולא תתקיים.

בנוסף כאשר מדובר על קרקע חקלאית להשקעה, יבחן השמאי את הפרוגרמה המוצגת על ידי הגורם המשווק את הקרקע,. במידה וימצא כי קיימת סבירות לאישורה והינה בת מימוש, עליו יהיה לפרט את כל תהליכים והשלבים שיש לעבור עד לאישור הפרוגרמה (מול וועדות התכנון, רשות מקרקעי ישראל ויתר הגופים הרלוואנטיים). כמו כן יש צורך לאמוד את פרקי הזמן שידרשו להשלמת תהליכים אלה, ואת כל התשלומים והמיסים שיהיה על הרוכש לשלם לאורך הדרך לשם אישור הפרוגרמה.

השמאי יקבע את השווי התיאורטי של הקרקע המופשרת על פי הפרוגרמה, כאילו הפרוגרמה מאושרת וזמינה לבניה.

אם לדעת השמאי אין סיכוי ממשי כי הפרוגרמה המוצגת על ידי היזם תמומש (למשל, אם הקרקע הינה בתחום שמורת טבע או אם היא מופקעת לשם הקמת תשתית) הוא לא יקבע את שוויה ההיפותטי כאמור אלא רק את שוויה לפי מצבה העכשווי.

בדרך זו יהא בידי הרוכש הפוטנציאלי כלים יעילים יותר על מנת לבחון את הסיכוי והסיכון הגלומים ברכישת קרקעות חקלאיות להשקעה מסוג זה.

משרדנו מתמחה בהערכות שווי של קרקע חקלאית להשקעה:

  • הערכות שווי של קרקעות בהליכי הפשרה לפי תקן 22.
  • הערכות שווי של נחלות חקלאיות (מושבים וקיבוצים).
  • הערכות שווי של קרקעות חקלאיות.

אם אתם שואלים את עצמכם:

  1. האם כדאי להשקיע בקרקע חקלאית?
  2. מה מותר לבנות על קרקע חקלאית להשקעה?
  3. מה השווי האמיתי של הנכס?
  4. איפה לחפש קרקע חקלאית למכירה?
  5. מה ההזדמנות או הסיכון ברכישת הנכס?

צרו עמנו קשר ואנו נדאג כי תבצעו את ההשקעה הטובה ביותר עבורכם!

משרדנו יבחן עבורכם מה המצב התכנוני, מה הסטטוס להפשרת הקרקע, מהן ההגבלות המשפטיות החלות על הקרקע, מה סטטוס נתוני הרישוי לגבי כוונות הבנייה, זאת ועוד ובמיוחד, אומדן השווי של הקרקע כיום!

התעניינו גם לגבי: הפקעת קרקע | הפשרת קרקעות 

לקבלת יעוץ ראשוני
ללא תשלום
השאירו פרטים

יש שאלות?

השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליכם